Οσφυαλγία: Συμπτώματα και τρόποι ανακούφισης

Η οσφυαλγία περιλαμβάνει συμπτώματα και χαρακτηριστικά που μπορούν να καθηλώσουν τον πάσχοντα ή να περιορίσουν σημαντικά τη λειτουργικότητά του. Πριν όμως εξετάσουμε τα συμπτώματα της οσφυαλγίας και προτείνουμε τρόπους αντιμετώπισής, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Τι είναι η οσφυαλγία;

Η οσφυαλγία, είναι επί της ουσίας ένας πόνος που πλήττει τον ασθενή χαμηλά στη μέση. Άλλωστε, η ετυμολογία της λέξης και τα δύο συνθετικά της είναι πολύ ακριβή και κατατοπιστικά (οσφύς=μέση & άλγος=πόνος). Είναι μια πάθηση που ταλαιπωρεί τεράστιο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού. Για την ακρίβεια, το 80% των ανθρώπων θα βιώσει κατά τη διάρκεια της ζωής του, τουλάχιστον μια φορά ένα επεισόδιο οσφυαλγίας. Είναι δε χαρακτηριστικό πως αποτελεί τον κυριότερο λόγο λήψης αναρρωτικών αδειών και επίσκεψης στα επείγοντα και τα εφημερεύοντα νοσοκομεία!

Ποια είναι τα κυριότερα συμπτώματα στην οσφυαλγία;

Οξύς πόνος: Ο έντονος πόνος στη μέση ή ακόμα και την πλάτη είναι το κύριο σύμπτωμα της οσφυαλγίας. Ο πόνος μπορεί να κάνει την εμφάνισή του ως διαρκής και παρατεταμένος ή με την αίσθηση του σύντομου και οξύ.

Περιορισμός στην κίνηση: Ο περιορισμός στην κίνηση λόγω της έντασης του πόνου είναι επίσης ανάμεσα στα κυριότερα συμπτώματα της οσφυαλγίας. Πολλές κινήσεις οξύνουν δραματικά τον πόνο με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκτελεστούν καθόλου.

Ευαισθησία: Ανάμεσα στα κυριότερα συμπτώματα της οσφυαλγίας είναι η ευαισθησία ακόμα και στο άγγιγμα για συγκεκριμένες περιοχές της πλάτης. Αρκεί μια ανεπαίσθητη επαφή ώστε ο πάσχων να νιώσει πως τον διαπερνά ηλεκτρικό ρεύμα.

Αδυναμία: Από τον οξύ πόνο, ο ασθενής ενδεχομένως να νιώσει αδιαθεσία, μεγάλη κόπωση ακόμα και αστάθεια στα πόδια.

Ποιοι είναι οι καλύτεροι τρόποι αντιμετώπισης της οσφυαλγίας;

-Ηρεμία και ξεκούραση

Επιτρέψτε στο σώμα σας να πάρει μερικές μέρες ρεπό και να αναπαυτεί. Έτσι αυτό θα αναρρώσει από τον φόρτο εργασίας και εσείς θα απαλλαγείτε από τον πόνο.

-Κρύα επιθέματα

Τυλίξτε μερικά παγάκια με μια πετσέτα και ακουμπήστε την στην πληγείσα περιοχή. Επαναλάβετε για μερικά λεπτά ανά μία ώρα, για τις πρώτες 48 ώρες από το ξέσπασμα της οσφυαλγίας. Είναι από τις άμεσες και δραστικές θεραπείες για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της οσφυαλγίας.

-Ζεστά επιθέματα

Μετά τις πρώτες 48 ώρες, βάλτε ζεστές κομπρέσες στο σημείο που βιώνετε εντονότερα τον πόνο. Έτσι θα χαλαρώσετε τους μυς και θα νιώσετε κάποια ανακούφιση από τον πόνο.

-Φυσικοθεραπείες

Κάντε μόνοι σας ή με τη βοήθεια φυσιοθεραπευτή ασκήσεις ενδυνάμωσης. Η κινητικότητά σας θα επανέλθει και ο πόνος θα υποχωρήσει σταδιακά.

-Λήψη φαρμάκων

Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο γιατρός ίσως προτείνει αντιφλεγμονώδη φάρμακα ή μυοχαλαρωτικά για την ανακούφιση από τα συμπτώματα της οσφυαλγίας.

-Επίσκεψη σε γιατρό

Αν τα συμπτώματα της οσφυαλγίας επιμένουν ή χειροτερεύουν, τότε μεταβείτε άμεσα σε κάποιον ειδικό. Πιθανότατα το πρόβλημα είναι σοβαρότερο και έχει ανάγκη άμεσης αξιολόγησης και αντιμετώπισης.

-Ζώνες στήριξης

Για την καίρια και αποτελεσματική αντιμετώπιση της οσφυαλγίας, όλοι οι ειδικοί συμφωνούν σε αυτό: Η οσφυϊκή στήριξη με ζώνες μέσης είναι ίσως η πλέον ενδεδειγμένη λύση κατά της οσφυαλγίας. Στην εταιρεία ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΑ, θα βρείτε πληθώρα από ζώνες στήριξης κάθε είδους, σε διάφορα μεγέθη για την ανακούφιση της ευρύτερης περιοχής. Μάλιστα, μπορεί να γίνει και ειδική παραγγελία ώστε να κατασκευαστεί ζώνη έχοντας 100% ως βάση την ανατομία του σώματός σας.Επισκεφθείτε το πλησιέστερο σε εσάς υποκατάστημά μας και ζητήστε τη γνώμη του πλήρως καταρτισμένου και εξειδικευμένου προσωπικού μας, ώστε να επιστρέψετε στους πλήρεις ρυθμούς της καθημερινότητάς σας, άμεσα!

Διαβάστε περισσότερα κείμενα στο Κυρίτσης Ορθοπαιδικά Blog.

Καλάθι
Προϊόντα 0
Το καλάθι σας είναι άδειο